One step ahead
IGNITE FEST 2011 : THE REVIEW [ PART 2 ]
Monday 13 June 2011 | 04:19 | 0 comments
Okay kita sambung cerita tadi okay :)
*Malam ni special sbb kiteorg tengok bola dalam gig . RARE ! hahaha

Dalam pukul 8.15 aku gerak balik pergi dewan tu , damn aku terlepas SLOT 7 ! fakk lah

Slot 7
The Padangs ! band hardcore dari Kajang , Selangor . Malas nak cerita panjang , dah aku miss kan! ahhaha

Masa aku nak masuk dewan tu , lampu dekat stage dah tutup pastu ada sound macam choir gitu . Aku check out lah kan , tengok band mana yg tengah set-up . Rupa-rupanya band For Better Endings dari Singapore . Lupe nak gtau , Ignite Festx tahun ni ada membawakan 2 band dari Singapore . Ada baik lah Ignite Festx !

Slot 8
Crowd dah mula berkumpul kat dpn stage , band ni memang noice lah . For Better Endings dari Singapore membawakan alunan Metal/Hardcore . Sedikit kekurangan dekat drumming tapi overall stage performance mmg aku tabik band ni ! voxx dia best dan gitar dia fuhhh melekat ! Dengan lighting yang memang menjadi . Terbaik

Slot 9
\m/ \m/ \m/ ! Band yg terbaik pada Ignite Festx 2011 , Daarchlea dari Keramat Durjana ! perghh dari segi teknikal band ni mmg terbaik . Band yg paling dinantikan oleh aku ! Irama new-metal benar-benar membuatkan kepala ku terus ber'banging' dan ber'helicopter' tidak henti ! Fuhh tight tight tight ! 

Lepas Daarchlea habis perform, aku pegi belakang jap . Tengok bola beb ! haha , masa tu 0-0 lagi . Tv pun tak ikhlas je , gmbr kabur ahha 

Slot 10
Ingride, band kedua dari Singapore . Band ini memperjuangkan irama Trance/post-hardcore/rock . hee nyata band ini tidak mengecewakan ! clean voxx dia sgt nice , smooth and clean and drummer dia barai habis ! haha aku enjoy jugak dengan dorang punya show :D ada baik jugak ! hee

Jam menunjukkan pukul 10 malam, aku kena beredar dulu :( kena pergi gunting rambut yelah keesokannya dah nak sekolah ! kene prepare awal lah kan? haha so aku dah terlepas slot terakhir dari band Cassandra HC . Takpe lah , aku enjoy jugak Ignite Festx kali ni ! sound system yg agak baik :) 

*Review ni cuma nak cakap pasal band-band yg ada je , kalau nak detail boleh tune facebook band-band tersebut okay ? cheers \m/


Older Post | Newer Post